Elektrikte yeni dönem

Elektrikte serbest tüketici limiti, 2026 yılı için 500 kilovatsaat olarak belirlendi. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK)’nun Kurul kararı Resmi Gazete’de yayımlandı. Limit, 2025’te uygulanan 750 kilovatsaatten düşürüldü.

EKONOMİ - 23-12-2025 12:48 444 kez okundu.

Elektrikte yeni dönem

 

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK)’nun elektrikte serbest tüketici uygulamasına ilişkin Kurul kararı, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Karar, 2026 yılında uygulanacak tüketim limitini ve piyasa kurallarını belirledi.

Limit 750’den 500 kilovatsaate düşürüldü

Buna göre, 2026 yılı için serbest tüketici limiti 500 kilovatsaat olarak uygulanacak. Söz konusu limit, 2025’te 750 kilovatsaat seviyesindeydi. Düzenleme ile serbest tüketici kapsamına giren tüketici sayısının artması bekleniyor.

Lisanslı üreticiler için satış oranı belirlendi

EPDK, lisans sahibi tüzel kişiler ile serbest tüketici tarife uygulamalarına ilişkin usul ve esasları da karara bağladı. Buna göre, Elektrik Piyasası Kanunu kapsamındaki lisans sahibi bir tüzel kişinin, bir yıl içinde lisansına kayıtlı olan yıllık elektrik enerjisi üretim miktarının piyasada satabileceği oran, 2026 yılı için yüzde 50 olarak uygulanacak.

Neler Söylendi?
DİĞER HABERLER
AK Parti'nin 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı'nda

AK Parti'nin 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı'nda "Parti Politikaları" oturumları yapıldı

27-06-2026 - EKONOMİ

SGC’den SESOB’a Hayırlı Olsun Ziyareti

SGC’den SESOB’a Hayırlı Olsun Ziyareti

26-06-2026 - EKONOMİ